Bécs, 1854. október 26. - Merano, Olaszország, 1938. március 3.
Gépészmérnök. A budapesti, majd a bécsi műegyetemen vízépítőmérnöki végzettséget szerzett. Rövid ideig végzett folyamszabályozási munka után 1882-ben Zipernowsky Károly (Zipernovszky) munkatársaként a Ganz gyár villamossági osztályára került. Első közös munkájuk egy generátorként és motorként is üzemeltethető öngerjesztésű váltakozó áramú gép volt. 1883-tól a Ganz villamossági osztály bécsi képviselője volt. Zipernowsky Károllyal és Bláthy Ottó Titusszal közös nagy jelentőségű találmányuk a nagyobb távolságú energiaátvitelre alkalmas zárt vasmagú transzformátor. 1889-től 1896-ig a bécsi nemzetközi villamossági társaság (IEG) vezető igazgatója lett, még ebben az évben létrehozta a bécsi villamos-erőművet. Továbbra is foglalkozott fejlesztő munkával, számos találmánya volt, köztük az 1904-ben szerkesztett kétkeferendszerű, egyfázisú kommutátoros motor, a róla elnevezett Déri-féle repulziós motor.