márkanevet használó vállalat, amely előbb gramofonok, majd lemezek gyártására is berendezkedett, 1949. augusztus 20-án jogutód nélkül felszámoltak.
A Radiola volt az egyetlen, amely egy vállalat keretein belül rendelkezett a hanglemezipar teljes vertikumával.
A Radiola szórakoztató kiadványain ez idő tájt sokasodnak Lantos Olivér, Kazal László, Major Ida, Rózsa Anny, Mezei Mária, Rácz Vali, Anita Best, Vécsey Ernő, az Ilosvay együttes, a Martiny együttes és Len Hughes zenekarának felvételei. Mellettük – a már befutott gramofonsztárok sorából – Fekete Pál, Sebő Miklós, Szántó Gyula és Cselényi József is gyakran szerepel.
Sokkal jelentősebb azonban a magyar komolyzenei műsor kiszélesítése. Először készül hanglemez Varga Tibor, Jancsin Ferenc, Alben Ferenc, Ungár Imre, Kovács Dezső, Koréh Endre, Zathureczky Ede, Telmányi Emil, Faragó György vagy Nikita Magaloff közreműködésével. Világhírű magyar művészek – így Anday Piroska vagy Pataky Kálmán – váltak „házi” előadókká; a Budapesti Filharmóniai Társaság Zenekara pedig nagy lélegzetű művek felvételein működött közre. Jelentős szerephez jutott a Radiola saját szimfonikus zenekaraként jelzett együttes, amely kiváló hazai muzsikusokból, egy-egy alkalomra jött létre. A karmesterek közül Ferencsik János, Friedl Frigyes is Majorossy Aladár szerepelt leggyakrabban; s ekkor jutottak el először hanglemezen, magyar előadók tolmácsolásában a hazai közönséghez Erkel, Schubert, Csajkovszkij vagy Fauré zenekari darabjai, versenyművei.